
EP Választás
forrás: https://results.elections.europa.eu/
Túl vagyunk a választásokon. Előzetesen tele voltunk
várakozással, hátha kedvezőbbre fordul az EU-s környezetünk, amihez
alkalmazkodnunk kell. Itthon nincs különösebb újdonság, esetleg M. Péter
megjelenése, de róla megalapozott véleményt alkotni még korai, mint mikor egy mag
rendkívül kedvező talajra hullva, s miután nem fújta el a szél, szárba tud
szökkenni, de hogy hasznos növény, vagy kártékony gaz nő ki belőle, még nem
tudhatjuk.
Mik azok a
körülmények, amik korábban gúzsba kötötték hazánkat, s amiért annyira
szurkoltunk, hogy jobbra forduljanak:
- az ellenoldal túlsúlya, s olykor rosszindulatú
áskálódása miatt a forrásaink jelentős beszűkülése,
- a szomszédunkban dúló háború, melyről a döntést hozók úgy vélik, csak akkor lehet vége,
ha az öldöklést - bármi áron - a végletekig húzzák,
- az illegális
migráció, melyet, a rajtunk kívüli országok "felelős" vezetői
szinte egyöntetűen hasznosnak tartanak, de melynek terheit az igazságosságra hivatkozva,
igazságtalanul kívánnak szétteríteni,
- az uralkodó média által, egy olyan újkori,
természetellenes "gender-őrület"
gerjesztése és divatszerű terjesztése, melyben egy - emberi gyarlóságtól sem
mentes - marginális kisebbségi életvitelt akarnak a normális többségre
ráerőltetni (mindezt a szabadság nevében, de a valódi célt elhallgatva).
Túl vagyunk a választásokon, nézzük milyen
következtetések vonhatók le, egy - jelen állásokat tükröző - elemzés szerint (lásd: 1. és
2. táblázatokat).
Az EU Parlamentje a múltban (és jelenleg) 3
meghatározó blokkra tagolható, amely - a követett ideológiai és legfőbb
ügyekben (döntési pontokban: háború / illegális bevándorlás / gender) való
nézetazonosság miatt inkább, az alábbi 2-ben foglalható össze :
- 1./
a EPP-Bal-Lib-Zöld (GLOBALISTA) blokkra (benne az
EPP, S&D, Left, RE ás a GR/ESS pártcsoportokkal), valamint
- 2./
a jobb oldali (SUVERENISTA) blokkra (benne a
ECR és az ID pártszövetségekkel).
- Létezik egy
harmadik kategória, melybe az ún. Függetlenek (esetleg korábban, valamely
csoportból kikerültek) és az Egyéb, a jelen választás során bekerülő új
képviselőcsoportok sorolhatók, de e csoporttal külön nem érdemes
foglalkozni, hiszen ezek később (egy kisebbségtől, a tényleges
függetlenektől eltekintve)
valamelyik nagyobb képviselő csoportba fognak kerülni.
Ha végigtekintünk a 2024 előtti - illetőleg a
választások utáni helyzeten a puszta számok tekintetében (persze a mai állás
szerint), akkor azt kell megállapítanunk, hogy:
az 1./ EPP-Bal oldali Blokk létszáma korábban: 525
fő volt - jelenleg: 492 fő,
míg a 2./ Job oldali tömb létszáma korábban: 118 fő
volt - jelenleg: 131 fő,
mindebből az a következtetés vonható le, hogy a főbb
megosztási arányban szinte semmi lényegi
változás nem állt be, azaz e tekintetben semmi újra, jóra nem számíthatunk
a hazai sorsunkat illetően. Mindez annak a tudatában is kijelenthető, hogy
általánosságban elmondható, amit mindkét oldali média elismer, hogy Európa
szerte a jobb oldali erők előretörtek, míg a bal-lib erők visszaszorultak
(nyilvánvalóan a jelenleg még uralkodó adminisztráció által követett
irányzatokkal való elégedetlenséggel összefüggésben).
Miben
lehet mégis bizakodni, e tények ellenére?
- Egyfelől a tendenciában, hogy a jobboldali erők több (s azon belül is meghatározó, pl.: német,
francia, olasz) országban megerősödtek,
amely trend folytatódása továbbra is valószínű - azzal is összefüggésben,
hogy a főbb számokban (az EU-s Parlament létszám szerinti megosztásában, az
EU-s bizottságokban, s így a meghatározó politikákban: háború-illegális migráció-gender
vonatkozásban) jelentős irányváltás egyelőre nem várható, viszont az
országonkénti és azon belüli, felelős vezetői (nemzeti parlamentek, kormányok)
szinteken jelentkező arányeltolódások, leginkább
az EU Tanács munkájában és döntéseiben eredményezhet változásokat (hiszen
hiába a központi adminisztráció mozgásának nagy tehetetlenségi nyomatéka, az
egyes országok kormányainak gyorsabban kell reagálni, hisz létük függhet attól).
- Részint a már említett harmadik tömböt (Egyebek és Függetlenek) alkotó csoportban
rejlő - részben már ismert - lehetőségek jelentős tartalékot képeznek, melyek
kiaknázásával a jobboldal további
megerősítésre számíthat. Ehhez jöhetnek hozzá azon átlépések, melyek a
meglévő pártstruktúrából származhatnak, az új és kibővülő jobboldali frakciók
megerősödésével. Mindezek összességében, mintegy 100 körüli képviselőt
jelenthet, melyek számszerűsítésére, a 2. sz. táblázat országonkénti pártlistái
és azok irányultságai adhatnak támpontot.
- Végül nagyon sok múlik azon, hogy az EU.-s Parlamentben
meglévő 2 meghatározó jobb oldali tömörülés (ECR, ID) képes-e összefogni, hogy
erőiket egyesítve a parlamenti döntési mechanizmusban meghatározó befolyásra
tehessenek szert. Az ő egyetértésük katalizálná a többi jobb oldali minoritás
egyesülését és közös fellépését is. Itt nehéz valószínűsíteni (állítólag 2 női
politikuson múlik a dolog), mindenesetre a jobb oldali politikusok nagy
vizsgája lesz, hogy ezt a feladatot sikerül-e megoldaniuk, mást nem tehetünk,
drukkolunk.
Hajrá
Magyarország, Hajrá Európa!
Záradék
Mivel a fentiek (az EP Parlament pártstruktúráját leképző tagozódásnak megfelelő viszonyítás) nem sokat árulnak el, illetve, mint azt napjaink eseményei (elnökválasztások) is igazolják, nem sok jóval kecsegtetnek, egy második lépcsőben az országonként bejutó pártok preferenciáit (pl.: patrióták-centristák, szuverenisták-globalisták, illegális bevándorláshoz -, energiaellátási racionalitásokhoz való viszonyulás, stb.) szeretném kiértékelni. Ehhez, a megfelelő forrással és apparátussal rendelkező Kormányzati Háttérintézmények segítségét kérem. Amennyiben szóba állnak velem (eddig tapasztalataim ennek ellentmondanak), és kapok megfelelő adatokat, úgy tájékoztatni fogom kedves olvasóimat minderről. Bár bizonyos vagyok benne, hogy ezt az elemzést a Magyar Elnökség, és a mai napon zászlót bontó EU-frakció kezdeményezés is elvégezteti, mégis, mi, cselekvő polgárok is szeretnék az eseményeknek aktív résztvevőivé válni.